Для вас, батьки.


Як розказати дитині про Великдень?

Великдень, Христове Воскресіння - найочікуваніше світле весняне свято! З Великоднем традиційно пов'язана  значна кількість народних повірї'в, прикмет та обрядів, які формувалися століттями. 

Пропоную Вашій увазі переглянути добірку мультфільмів про Великдень українською мовою.

ВЕЛИКОДНЯ КАЗОЧКА

КАЗКА ПРО ПИСАНКУ

ЗАГУБЛЕНА ПИСАНКА

ПИСАНКА - ЧАРІВНЕ ЯЙЦЕ

МИШКИ НА ВЕЛИКДЕНЬ ПАСОЧКУ МІСИЛИ




Музичне виховання в закладі дошкільної освіти

Маля прийшло в великий та складний світ дорослих. В яскравому, радісному, багатоголосому світі, ми повинні допомогти нашим дітям знайти і полюбити красу музики.

Музика вливається в наше життя з дитинства. Маленьке дитя чує колискову пісню, яку співає матуся, нахилившись над його колискою. Малюк жваво реагує на потішку «Ладки, ладусі...» радісно посміхається та починає плескати в долоньки. Саме з цієї хвилини пісня та музика супроводжують його життя. Високі ідеали, казковий та чарівний світ відкриває музика дітям. Її виховне значення дуже вагоме. Музика пробуджує почуття любові до Батьківщини, оточуючого світу; відкриває духовну глибину, скарб українського народу та інших народів світу. Створює радість, викликає благородні почуття, розвиває емоційний настрій. Наближення до музики дає дитині світ радісних хвилювань.



Зовнішній вигляд дітей на музичних заняттях

Музичне заняття в дитячому садочку проводиться двічі в неділю у кожній групі. В ці дні діти приходять до музичної зали, де все підготовлено для успішного проведення музичного заняття.

Для того щоб дитина могла вільно рухатись під час виконання вправи, танців необхідне спеціальне взуття. Перш за все, воно повинно бути зафіксованим, наприклад, чешки чи балетки. І зовсім не припустимо, щоб дитина була в кімнатних тапочках, «сланцях», сандалях чи просто в «шльопках».

На музичних заняттях ми залучаємо дітей бачити красиве, пробуджуємо цікавість до оточуючого світу і його краси.

Дуже важливо, щоб дівчатка були одягнуті в спіднички, тому що їм просто не вдається поставити руки на спіднички, коли вони вдягнуті в шортики або брючки, під час танців. Це призводить до того, що в них з'являється звичка тримати руки у повітрі, навіть тоді коли вони будуть у спідничках чи сукнях на святі. Хлопчики перед початком заняття обов'язково повинні добре заправити сорочку в штани, щоб виглядати естетично.

Ми просимо Вас, шановні батьки, одягайте дітей по сезону. Стежте за охайністю їх зовнішнього вигляду.


Ми часто вважаємо, що якщо нам не подобається наш голос, якщо ми не потрапляємо в такт музиці, то співати нам не варто. 

Однак незалежно від наявності слуху та вміння керувати своїм голосом співати корисно. 


Дитина і музика

Музика для дитини - це світ радісних переживань.

Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух і емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якомога ближче стискається зі світом дитинства. Якщо вони разом мріють фантазують, сміються і грають,то діти відчуваючи цю близькість дорослого,відкривають їм свої таємниці,почуття та емоції. Як це прекрасно-знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять щось слухати, тому треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли,про що ця пісня,вслухувались в звучання слів та словосполучень.

Музика, як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почуттів, настрою,ідей. Слухання музики розвиває інтерес до неї, любов, розширює кругозір, підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокального та інструментального характеру . Це можуть бути пісні у виконані батьків,чи музичні твори у грамзаписах, аудіо- та відео записах. Для кращого запам'ятовування пісні, чи музичного твору,можна асоціювати його з тим, що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула. Дуже гарно запам'ятовують діти пісні з мультфільмів, тому що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя. Батьки повинні вчити дитину любити пісню, насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цінність. Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментами. Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки,палички, камінці,капронові пляшечки чи коробочки, які наповнюють крупою,горохом, квасолею. І граючи на такому інструменті,дитина покращує виконання пісні,і одержує велике задоволення. Для розвитку танцювальних навичок потрібно якомога більше розвивати у дитини потребу в рухах. Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення. Якщо музика викликатиме у дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально.


Музичне виховання дитини в сім'ї

У дитини, котра частіше знайомиться з музикою, більш багатші почуття, вона більше співчуває та переживає іншим людям. Багато дітей дуже емоційні. Вони відчувають велику потребу в художніх враженнях, в активній прояві своїх почуттів. Ті ,хто зблизька спостерігає життя маленьких дітей,знає з яким натхненням вони співають, танцюють. Інтерес до музики і музичні здібності виявляються у дітей по-різному. Багато з них з великим інтересом слухають музику і співають, інші до музики нібито байдужі. Іноді вважають, що такі діти від природи не музичні, в них немає слуху і розвивати його безперспективно. Така точка зору невірна. У кожної дитини можливо розбудити інтерес і любов до музики, розвивати музичний слух та голос. Це підтверджує і життєва практика та наука. Привчати дитину до музики в домашніх умовах потрібно з самого раннього віку. Робити це потрібно різними способами: співати дитині пісні, привчати слухати платівки, музичні записи, дитячі музичні радіо та телепередачі. Якщо є можливість водити дитину на концерти, треба намагатися, щоб діти не просто раділи музиці, а вчилися переживати закладені в цю музику почуття. Треба розмовляти з дитиною, питати в неї: яка це музика,весела чи сумна, спокійна чи, навпаки, схвильована; іноді, не називаючи твір, пропонувати дитині назвати його, така робота викликає інтерес до слухання і розвиває творчі здібності. Розвитку вміння емоційно переживати музику допомагає також читання казок, оповідань, тому що переданий словесно сюжет і переживання героїв дітям більш доступні. Діти дуже люблять повторно слухати музику, яка їм сподобалась. Іноді можна загадати загадки: співати мелодію без слів і запитати, яка це пісня. Таким чином, поступово дитина привчається до музики. Внаслідок такої роботи батьки зрозуміють, те що дітей без слуху немає. Є діти, у яких ще не виявляються музичні здібності і треба допомогти їм розвиватися: більше співати,слухати музику,танцювати. Треба створити в сім"ї атмосферу любові до музики, якомога більше схвалювати потребу дитини проявити себе в музиці. Треба пам'ятати, що це приносить дитині радість і робить її добрішою.



10 правил для батьків

Ці правила були прийняті у Міжнародний рік дитини. Вони містять педагогічні настанови Песталоцці, Фребеля, Черні і враховують сучасний практичний досвід.

1. Любіть свою дитину. Радійте з її присутності, приймайте її такою, якою вона є, не ображайте, не підривайте її самовпевненості, не піддавайте несправедливому покаранню, не позбавляйте своєї довіри, дайте привід любити Вас.

2. Охороняйте свою дитину. Захищайте від фізичних і душевних небезпек, навіть, коли треба - жертвуючи власним життям.

3. Будьте гарним прикладом для своєї дитини. Прищепіть їй повагу до традиційних цінностей, самі живіть згідно з ними. Нехай у вашій сім`ї побутують чесність і скромність.

4. Грайтеся зі своєю дитиною. Приділяйте їй якомога більше часу, розмовляйте з нею, грайтеся так, як їй подобається, її гру сприймайте всерйоз.

5. Працюйте зі своєю дитиною. Допомагайте їй, коли вона намагається брати участь у роботі вдома, в саду. Коли дитина підросте, привчайте її включатися в усі роботи по господарству.

6. Покажіть дитині можливості й межі людської свободи. Дайте дитині можливість нагромадити власний досвід, навіть, якщо це пов`язано з певним ризиком. Надмірно опікувана від будь-якої небезпеки дитина нерідко стає соціальним інвалідом.

7. Привчайте дитину бути слухняною. Спрямовуйте поведінку дитини таким чином, щоб її дії не завдали шкоди ні їй самій, ані іншим. Дитину потрібно заохочувати до дотримання встановлення правил.

8. Надавайте дитині можливість таких переживань, які матимуть цінність спогадів. Нехай спогад про щасливе дитинство зігріває її все життя.

9. Дозволяйте дитині набувати життєвого досвіду.Нехай навіть не безболісно, але самостійно.

10. Чекайте від дитини тільки таких міркувань, на які вона здатна у своєму віці, виходячі з рівня свого розвитку і життєвого досвіду.


Консультація для батьків  "Музичний розвиток дитини в сім'ї"


Дитина має артистичні здібності

ЯКЩО:
  • З легкістю спілкується з іншими дітьми і дорослими. 
  • З великим бажанням виступає перед аудиторією.
  • Вміє добре викладати свої думки.
  • Прагне викликати емоційні реакції у інших, коли із захопленням щось розповідає.
  • Часто виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами. 
  • Змінює тональність і вираження голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає .
  • Легко копіює чиїсь пози, вираз обличчя і тому подібне. 
  • Пластично і органічно рухається.
  • Любить і розуміє значення красивого одягу, вбрання для створення образу.

Дитина має музичні здібності

ЯКЩО:
  • Впізнає мелодії. 
  • Почувши музику, із задоволення підспівує або поспішає танцювати під неї. 
  • При співі або грі вкладає у виконання почуття і емоції. 
  • Розуміє і може описати словами характер і настрій музики .
  • Самостійно наспівує почуті мелодії. 
  • Швидко і легко повторює ритм і мелодію. 
  • Вигадує власні мелодії. 
  • Навчився або вчиться грати на якому-небудь музичному інструменті. 
  • Має музичні переваги щодо вибору діяльності.




                  У  дитини свято! 

                                      (поради батькам)

Чи кожен малюк отримує задоволення від участі у святкових ранках? Чому деяким дітлахам подібні заходи не до душі? Як повинні вести себе батьки, щоб їх дитина не розчарувалася у святі? На ці хвилюючі питання ми сьогодні постараємося дати відповіді!

Для нас, дорослих, готовність до свята - це, насамперед, святковий стіл та бездоганне вбрання. Але для маленької дитини - це завжди сильні емоційні переживання та маса нових вражень. І для того, щоб ці враження були позитивними, дитину потрібно підготувати, настроїти на подію.

Щоб уникнути проблем та перетворити дитячий ранок у справжнє свято не тільки для дитини, але й для усієї сім'ї, замисліться про те, чому для Вас так важливо, щоб дитина виступила. Ви бажаєте, щоб дитина отримала задоволення від власного виступу чи це батьківське самолюбство (не варто вважати, ніби те, що добре Вам, добре й дитині); запитайте у себе: а чи дійсно повинна моя дитина вчити віршики для Дідуся Мороза, вдавати із себе зайчика чи танцювати навкруги ялинки? Адже від цього не залежить її майбутнє життя й не повинні залежати Ваші з нею відносини (змушуючи дитину робити те, що їй не подобається, навіть із найкращих спонукань, навряд чи Ви зробите її впевненішою у собі!

А ще уявіть собі, що дитина пропускала у садочку музичні заняття та репетиції і не володіє музичним матеріалом до свята: не знає слів пісень, рухів таночків, і вийшла виступати разом з підготовленими дітьми. Як вона буде почуватися? Звичайно, буде розвиватися комплекс неповноцінності та невпевненості у собі. І винні будуть, насамперед, батьки, які без певних на те причин протримали дитину вдома...

Якщо ж дитина хворіла, потрібно переписати слова пісень та хороводів та вивчити з дитиною вдома, щоб вона могла співати з усіма. Але танці така дитина вже танцювати не зможе, тому що не знатиме рухів. Тому велике прохання - приводьте діток на музичні заняття , тому що саме на них ми готуємося до свят, вчимо музичний матеріал та вивчаємо рухи до таночків та хороводів! І тоді ваша дитина зможе почуватися справжнім артистом.

Дід Мороз (незалежно від того, чи вірить у нього дитина) не повинен перетворюватися у засіб маніпулювання чи символ педагогічної відплати... Наприклад, достатньо ненав'язливо, по мірі наближення 31 грудня, нагадувати дитині, щоб вона не забувала слухатися батьків, інакше Дід Мороз залишить її без подарунків. І тоді, чим молодша дитина, тим більше вона починає мучитися сумнівами, чи дійсно вона отримає подарунок від доброго дідуся і чи заслуговує вона його взагалі. Дорослі попали у точку - вони «вдарили» по найболючішому місцю малюка - його вірі у казку та дива. Тепер малюк боїться зробити зайвий крок, який може бути розцінений дорослими як невірний. І чим ближче свято та день роздачі подарунків, тим більше зростає тривога та напруження у дитини. А довгоочікуваний подарунок вона сприймає скоріше як свідоцтво своєї слухняності, ніж як один із приємних ритуалів святкування Нового року.

Віднесіться до підготовки простіше, не нагнітайте обстановку, не вимотуйте дитину домашніми репетиціями та читанням моралей. Якщо перетворити нудне заучування у цікаву гру - дитині самій стане цікаво; пам'ятайте, що не всі діти створені для сцени. Деякі з них відчувають сильні переживання з приводу того, що їм прийдеться розповідати віршик перед глядачами та Дідом Морозом, інші з задоволенням вчать вірші і раптом у самий відповідальний момент не можуть виголосити ні слова. Дитина може розгубитися у присутності великої кількості глядачів. Не варто хвилюватися - рано чи пізно діти звикнуть виступати перед іншими людьми. А якщо Ви бажаєте виховати вільну дитину, як не буде боятися сцени, не обмежуйте круг її спілкування, не забувайте хвалити дитину за будь-яку її ініціативу, завжди намагайтеся зрозуміти, ставте себе на її місце та підтримуйте її; завжди намагайтеся знайти час, щоб відвідати святковий ранок за участю свого малюка, бо маленькі дітки виступають  не перед аудиторією, а саме перед своїми мамами та  татусями. Зверніть увагу: коли дитина виступає, вона дивиться Вам у вічі, шукаючи в них підтримку та схвалення. А тепер уявіть, що їй нікому буде дивитися у вічі... не забувайте, що Новий Рік буває тільки раз на рік. Дозвольте дитині хоча б раз на рік побути просто самою собою, навіть якщо для неї найвищим щастям стане можливість відсидітися на стільці до кінця святкового ранку! 





Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати